הורים: "מצאנו את הפתרון להפרעת קשב וריכוז"

    עפר גדנקן No Comments on הורים: "מצאנו את הפתרון להפרעת קשב וריכוז"

    אנשי מקצוע שמטפלים בהפרעת קשב וריכוז תמימי דעים לכך שהעלייה בצריכת התרופות היא פונקציה של העלייה במודעות להפרעה ולכך שהיא ניתנת לטיפול ולשיפור.

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על דבר אחד מסכימים כולם, אבחון וטיפול בהפרעת קשב מן הראוי שיחלו משלב הילדות, כמובן לאחר שהסימפטומים אובחנו באופן מקצועי ומעמיק והמסקנה היא שמדובר בהפרעת קשב. מרגע שאובחן הקושי, מן הראוי להתחיל לטפל, בכך יחסכו מהילד הסימפטומים המשניים והבלתי הכרחיים שנובעים מחוסר אבחון וטיפול מתאים.

    טיפול בהפרעת קשב וריכוז מתקשר לרוב לתחום התרופתי, אך קיימים טיפולים שונים אחרים שיעילותם מבוססת ומצדיקה הפעלת שיקול דעת הורי, בייחוד כאשר הטיפול התרופתי לא הוכיח את עצמו, טיפול באימון מוחי למשל.

    טיפול באימון מוחי הפך לבחירה האולטימטיבית של הורים לילדים עם הפרעת קשב שהטיפול התרופתי לא עזר להם באופן משביע רצון, הם טיפלו בנוסף באימון מוחי וגילו את מה שהמחקרים הרבים שנעשו בתחום גילו זה מכבר, אימון מוחי יעיל עד מאוד בשיפור סימפטומים של הפרעת קשב ובהתגברות על ההפרעה, ומשיג תוצאות שאי אפשר להתווכח איתן.

    כמו כל טיפול שאינו קונבנציונלי, טיפול באימון מוחי ניתן לקבל אצל לא מעט מטפלים, אך חשוב להבין כי לא כל מה שקוראים לו אימון מוחי, הוא הטיפול המקצועי, הבטוח והאחראי. מדובר בטיפול שמשפיע על שינויים בפעילות המוחית, ולכן הטיפול בו צריך להיעשות בידי אנשי מקצוע בעלי הכשרה וניסיון.

    במרכז לשיפור תפקודי המוח "אלפא בריין סנטר", המרכז המתקדם בארץ לאימון מוחי, ד"ר נתנאל ( (Ph.Dמציבה את עקרונות הטיפול המקצועי באימון מוחי.

    "בדיקת QEEG שאינה פולשנית היא הדבר הראשון שצריך לעשות קודם לטיפול. הבדיקה ממפה את הפעילות המוחית ומגלה את מוקד הקושי שמשפיע על הסימפטומים של הפרעת הקשב. כשיש תמונת פעילות מוחית ברורה ניתן להתאים לכל ילד טיפול אישי באימון מוחי שיתקן את הפעילות הלקויה. בכל טיפול צריך להיות איש מקצוע שמלווה ומבקר את השינויים שמתרחשים בפעילות המוחית."

    ב"אלפא בריין סנטר" לא מדברים על טיפול בזק, טיפול ניסיוני, או כזה שאפשר לקבל בבית, אלא על טיפול מתקדם שהוכח מדעית ומחקרית וכבר מיושם במרכזים רפואיים בארץ ובעולם. המכשור והציוד שבהם משתמשים במרכז קיבלו אישור של מנהל המזון והתרופות האמריקאי.

    הורים לילדים מספרים על יעילותו של הטיפול שהוכיח את עצמו במאות ילדים שכבר טופלו במרכז והצליחו להתגבר על הפרעת הקשב והריכוז. "הילד שלנו מטופל תרופתית במשך שנים אבל רק לאחר טיפול בנויורפידבק באלפא בריין סנטר ראינו שיפור משמעותי". "הבת שלנו השתנתה לטובה מכל הבחינות, לימודית, התנהגותית, חברתית, רגשית, הכול בזכות הטיפול במרכז."



    0 תגובות